SOMMAIRE
-
Babacar DIENG, Ameth DIALLO: School and Docilization of Colonized Bodies in George Lamming’s In the Castle of My Skin and Ngugi Wa Thiong’o’s Petals of Blood
-
Mame Bounama DIAGNE: Where They Came from: Paule Marshall’s Allusion to Africa in Praisesong for the Widow
-
Mody SIDIBE: Recreating Highland Tradition in Neil Gunn’s Butcher’s Broom (1934)
-
Aboubacar NIAMBELE, Fatoumata KEITA: Assessing the Negative Effects of Racism and Capitalist Culture on Black Progress in the US
-
Binta KOITA: Fostering English as a Foreign Language students’ writing competence through community service activities
-
Mamadou NDIAYE, El Hadji Abdoulaye NIASS: La propagation des Fake news par Internet durant la pandémie de la Covid-19 au Sénégal
-
Mame Mbayang TOURE: La Représentation de la Gambie dans Roots d’Alex Haley
-
Ténédjéwa YEO: Paroles de Jacques Prévert: entre discours poétique et rhétorique de la passion
-
Aliou Amadou NIANE, Ousmane GUEYE: Le club d’allemand comme espace de motivation et un laboratoire de leadership transformationnel
-
Adam FAYE: La presencia de Lovecraft en El último diario de Tony Flowers de Octavio Escobar Giraldo
-
Ibrahima DIOP, Mouhamadou M SOW: Romantische Tendenzen und Repräsentationen in der Poesie Goethes und Senghors am Beispiel der Gedichte Nachtgesang und Nuit de Sine